ART.1.
Se constituie, în baza Legii nr.246/2005 şi potrivit prezentului Statut, ASOCIAŢIA
„FRAŢII RACOŢEANU”.
ART. 2. Asociaţia
„FRAŢII RACOŢEANU” este persoană
juridică de drept privat cu scop nepatrimonial, independentă, organizată
potrivit Legii nr. 246/2005, ai cărei membri fondatori sunt:
-
Mondescu
Alin-Ion;
-
Pirianu
Constanţa;
-
Dinu
Dănuţ;
-
Albu
Oana-Nicoleta;
-
Bocai
Vasile;
-
Corîci
Maria;
-
Sîrbu
Cristian;
-
Ştefănescu
Alina-Mihaela;
-
Tăneaţă-Staicu
Cristina-Teodora;
-
Gîngu
Lucica;
-
Bordea
Ruxandra;
-
Hantea
Anela.
ART. 3. Asociaţia
„FRAŢII RACOŢEANU” este persoană
juridică română de drept privat, având denumirea rezervată prin dovada
disponibilităţii denumirii cu numărul 119983/17.01.2013, eliberată de către
Ministerul Justiţiei – Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice.
ART. 4. Asociaţia
„FRAŢII RACOŢEANU” este asociaţie
non-guvernamentală, nonprofit, independentă, nepartizană politic şi acţionează
în beneficiu public.
ART. 5. Durata şi sediul.
Asociaţia „FRAŢII
RACOŢEANU” ia fiinţă prin libera asociere a membrilor menţionaţi la art. 1,
prin semnarea prezentului statut şi se constituie pe o perioadă de timp nedeterminată,
având sediul în Filiaşi, str. Racoţeanu, nr. 146, jud. Dolj.
ART. 6. Asociaţia poate deschide filiale şi în alte localităţi
sau judeţe din ţară sau străinătate, poate stabili legături de colaborare cu
organizaţii similare sau poate intra în uniuni sau federaţii, cu alte
instituţii şi persoane juridice sau fizice din ţară şi străinătate, pentru
îndeplinirea scopului propus.
ART. 7. Scopul.
Membrii Asociaţiei „Fraţii Racoţeanu” doresc să se
asocieze, având ca scop:
(a) susţinerea şi promovarea intereselor copiilor şi
părinţilor din învăţământul preuniversitar în relaţiile cu profesorii şi
conducerea ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI, Inspectoratul şcolar judeţean Dolj,
organele administraţiei de stat publice locale, sindicatele din învăţământ,
asociaţii şi federaţii ale părinţilor, alte organizaţii naţionale şi
internaţionale şi societatea civilă.
(b) susţinerea iniţiativelor de modernizare, eficientizare,
creştere a eficacităţii, calităţii şi îmbunătăţirea continuă a învăţământului
din ŞCOALA GIMNAZIALĂ FILIAŞI, în concordanţă cu standardele Uniunii Europene
şi a specificului societăţii româneşti, în interesul copiilor din ŞCOALA
GIMNAZIALĂ FILIAŞI.
(c) promovarea
dezvoltării economice, sociale şi cultural-educaţionale a regiunii Oltenia.
ART.8. Activităţi.
a) promovarea comunicării şi cooperării între membrii
asociaţiei „FRAŢII RACOŢEANU”, Inspectoratul şcolar judeţean Dolj, organele
administraţiei de stat publice locale ale judeţului Dolj;
b) schimbul de informaţii, în domenii comune de interes, cu
organizaţii similare din ţară şi străinătate;
c) iniţierea, organizarea şi coordonarea editării şi
tipăririi de materiale şi publicaţii în legătură cu scopurile şi activitatea
desfăşurată;
d) organizarea de simpozioane, colocvii, mese rotunde şi
alte acţiuni cu teme diverse şi participarea la acţiuni organizate de către
asociaţii similare, atât din ţară, cât şi din străinătate;
e) informarea membrilor asociaţiei şi comunităţii locale şi
dezbaterea planurilor de dezvoltare şi îmbunătăţire a activităţii educaţionale
şi de pregătire profesională a ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI;
f) promovarea şi susţinerea iniţiativelor legislative la
nivel local şi naţional şi a propunerilor membrilor asociaţiei de îmbunătăţire
a actului educaţional, a dotărilor şi condiţiilor din şcoli în vederea
adoptării lor de către conducerea ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI, ISJ Dolj,
Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi organele administraţiei de stat şi
publice, de la caz la caz;
g) atragerea şi utilizarea, în condiţiile legii, de surse de
finanţare şi resurse sub formă de subvenţii, contribuţii, cotizaţii,
sponsorizări, donaţii, finanţări pe bază de proiecte cu surse de finanţare
interne şi externe, etc.;
h) monitorizarea modului de aplicare a măsurilor
administrative, gospodăreşti şi de securitate a copiilor, adoptate la nivelul
ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI, prin asigurarea unei legături permanente cu
conducerea ŞCOLII GIMNAZIALE FILIAŞI, ISJ Dolj şi organele administraţiei de
stat publice, locale;
i) monitorizarea implementării şi evaluării eficienţei
planurilor de modernizare a învăţământului din ŞCOALA GIMNAZIALĂ FILIAŞI şi a managementului acestuia;
j) realizarea unei mai mari conectivităţi a ŞCOLII
GIMNAZIALE FILIAŞI cu mediul economic (de afaceri), comunitatea locală,
societatea civilă, organizaţiile nonguvernamentale şi guvernamentale,
mass-media în vederea creşterii calităţii educaţiei civice a copiilor;
k) dezvoltarea de legături cu asociaţii de acelaşi tip sau
conexe procesului de învăţământ, la nivel local, naţional şi internaţional;
l) sprijinirea iniţiativelor şi proiectelor copiilor,
inclusiv cele care privesc imprimarea caracterului practic-aplicativ şi
valorifică pregătirea şi inteligenţa lor, protejarea, promvoarea şi susţinerea
tinerelor valori;
m) conlucrarea cu organele guvernamentale şi
nonguvernamentale, inclusiv cu comisiile de ocrotire şi autoritatea tutelară,
în vederea respectării drepturilor copiilor şi integrarea lor în unităţile de
învăţământ preuniversitare şi societate;
n) susţinerea unor activităţi ale elevilor cu caracter
social, cultural, profesional, ecologic, tehnico-ştiinţific, economic şi
sportiv;
o) gestionarea fondurilor provenite din cotizaţii şi alte
surse, în condiţiile prevăzute de lege;
p) întocmirea şi publicarea de analize şi studii de
specialitate privind evoluţia indicatorilor de performanţă şi eficienţă a
actului educaţional;
q) sprijinirea rezolvării cazurilor speciale sociale, a
copiilor cu dizabilităţi şi a copiilor din comunităţi minoritare, în vederea
soluţionării problemelor acestora şi integrării lor în unităţile de învăţământ
şi societate;
r) diseminarea informaţiilor prin mijloace moderne
(mass-media, Internet etc.) privind activitatea asociaţiei, prin publicarea
iniţiativelor, acţiunilor, proiectelor, studiilor şi analizelor în domeniul de
interes;
s) acordarea de consiliere socială, economică, juridică,
medicală prin colaborarea cu specialişti precum: medici, avocaţi, formatori în
diverse domenii, psihologi, persoane specializate în dezvoltarea şi
implementarea Managementului Resurselor Umane;
t) stimularea spiritului comunitar prin încurajarea şi
susţinerea iniţiativelor de dezvoltare socio-economică locală;
u) organizarea de evenimente caritabile în scopul
întrajutorării persoanelor defavorizate, copiilor cu deficienţe, bătrânilor,
persoanelor bolnave, fără adăpost, persoanelor maltratate, abuzate sau victime
ale diverselor violenţe;
v) promovarea şi efectuarea activităţilot de sprijinire în
domeniul educaţional, socio-profesional şi cultural.
Asociaţia îşi va desfăşura activitatea în colaborare cu
autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţii,
organisme, agenţi economici şi alte persoane juridice şi fizice din ţară şi din
străinătate interesate în dezvoltarea economică, socială şi
cultural-educaţională a regiunii Oltenia.
Asociaţia se bazează în organizarea şi funcţionarea sa pe
principiilr iniţiativei, implicării şi cooperării, voluntariatului, prieteniei,
respectului şi sprijinului reciproc, transparenţei, echităţii, competenţei,
responsabilităţii, principialităţii, legalităţii şi durabilităţii.
ART. 9. Membrii.
Asociaţie este compusă din:
a) Membri;
b) Membri de onoare (fără drept de vot);
c) Colaboratori voluntari;
d) Personal angajat, potrivit Legislaţiei muncii.
Poate
deveni membru al ASOCIAŢIEI „FRAŢII
RACOŢEANU” orice persoană care depune o adeziune scrisă în acest sens.
Calitatea de membru se dobândeşte prin aprobarea adeziunii de către Consiliul
Director. Calitatea de membru se atribuie de către Consiliul Director
persoanelor care şi-au adus o contribuţie importantă la desfăşurarea
activităţii Asociaţiei sau care au avut o activitate deosebită în domeniile de
interes ale Asociaţiei. Excluderea unui membru se face de către Consiliul
Director, la propunerea a cel puţin doi membri ai asociaţiei.
ART. 10. Drepturile şi obligaţiile
membrilor.
Membrii ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” au următorele
drepturi şi obligaţii:
-
Să participe la
activităţile organizate de Asociaţie;
-
Să facă propuneri
la Adunarea Generală;
-
Să aleagă şi să fie
aleşi în organele de conducere ale asociaţiei;
-
Să respecte
prevederile Statutului şi hotărârile organelor de conducere;
-
Să acţioneze pentru
creşterea prestigiului Asociaţiei;
-
Să nu întreprindă
acţiuni care, prin natura lor, pot leza interesele Asociaţiei;
-
Să cotizeze lunar cu o anumită sumă ce va fi
ulterior stabilită de Consiliul Director.
ART.11. Structura asociaţiei.
- Organul de conducere al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU”
este Adunarea Generală, alcătuită din totalitatea asociaţiilor.
- Organul executiv al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” este
Consiliul Director.
- Organul de control al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU”
este cenzorul Asociaţiei.
- Organul de reprezentare al ASOCIAŢIEI „FRAŢII
RACOŢEANU” este reprezentat de Preşedinte şi de cei doi Vicepreşedinţi.
ART.12. Adunarea generală.
Adunarea Generală reprezintă organul de conducere al
Asociaţiei.
Adunarea Generală este compusă din totalitatea membrilor
Asociaţiei.
ART.13. Şedinţele Adunării Generale.
Adunarea Generală se întruneşte o dată pe an în şedinţă
ordinară şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie. Adunarea
Generală este legal constituită în prezenţa a jumătate plus unu din membrii
asociaţiei.
ART. 14. Convocarea Adunării Generale.
Adunarea Generală ordinară se convoacă de către Consiliul
Director sau cel puţin 1/3 din numărul membrilor, cu cel puţin 15 zile înaintea
întrunirii, prin înştiinţări scrise sau telefonice, cu precizarea datei, orei,
locului şi a proiectului ordinii de zi.
Adunarea Generală Extraordinară se convocă de către
Consiliul Director sau de cel puţin 1/3 din numărul membrilor, cu cel puţin 15
zile înaintea întrunirii prin înştiinţări scrise sau telefonice, cu precizarea
datei, orei, locului şi a proiectului ordinii de zi.
Adunarea
Generală este statuar întrunită dacă sunt prezenţi minim ½ + 1 membri. Dacă la
prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar, Adunarea Generală va fi
convocată din nou, în termen de 7-21 zile, cu acelaşi proiect de ordine de zi.
La a doua convocare, Adunarea Generală se consideră valabil întrunită,
indiferent de numprul membrilor prezenţi.
Hotărârile Adunării Generale se adoptă prin vot, cu
majoritate simplă (½+ 1 din totalul voturilor exprimate ale membrilor
prezenţi). Excepţie fac hotărârile privind adoptarea şi modificarea Statutului
şi excluderea unor membri, ce necesită majoritate absolută (½ +1 din totalul
voturilor exprimate plus neexprimate ale membrilor prezenţi) şi cele privind
modificarea sau completarea scopului, fuziunea, dizolvarea sau divizarea
asociaţiei, ce necesită majoritate calificată de 2/3 din totalul voturilor
exprimate plus neexprimate ale membrilor prezenţi plus absenţi.
Hotărârile Adunării Generale se adoptă prin vot deschis,
cu excepţia voturilor privind persoane fizice (alegeri, sancţiuni) când votul
este secret. Adunarea Generală poate decide prin vot secret şi în alte
probleme.
Hotărârile adoptate sunt obligatorii şi se consemnează
într-un proces verbal de şedinţă. Alte detalii privind organizarea şi
funcţionarea Adunării Generale se stabilesc prin Regulamentul Intern.
ART. 15. Atribuţiile Adunării Generale.
Adunarea Generală are următoarele atribuţii:
a) aprobarea strategiei şi a obiectivelor generale ale
asociaţiei;
b) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a
situaţiei financiare anuale;
c) alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director şi
a Preşedintelui;
d) alegerea şi revocarea cenzorului sau a Comisiei de
Cenzori;
e) înfiinţarea de filiale;
f) modificarea actului constitutiv şi a statutului
asociaţiei;
g) dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, stabilirea
destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;
h) aprobă şi modifică Statutul şi Regulamentul intern al
asociaţiei;
i) analizează rapoartele anuale de activitate ale
Consiliului Director şi cenzorului şi alte informări şi propuneri ce-i sunt
înaintate şi decide asupra acestora;
j) verifică activitatea consiliului director şi a
cenzorului, modifică sau anulează hotărârile şi actele acestora considerate
inadecvate şi decide descărcarea lor;
k) aplică sancţiuni de excludere, stabileşte şi modifică
cuantumul cotizaţiei anuale, instituie şi modifică alte contribuţii, după
necesităţi;
l) stabileşte şi modifică strategia de activitate, bugetul
şi programul de activitate;
m) decide asupra problemelor diverse, a căror rezolvare nu
intră expres în atribuţiile Consiliului Director.
Hotărârile adunării generale se iau cu majoritate simplă
de voturi, fiecare membru având dreptul la un singur vot. În caz de paritate,
preşedintele asociaţiei decide.
ART. 19. Directorul Executiv
Directorul Executiv asigură conducerea activităţii
curente a asociaţiei şi punerea în aplicare a tuturor deciziilor Consiliului
Director.
ART. 20. Atribuţiile Directorului Executiv:
-
informează
Consiliul Director cu privire la toate problemele;
-
reprezintă asociaţia în toate relaţiile cu
terţii, persoane fizice sau juridice;
-
încheie în numele
şi pentru asociaţie contracte, convenţii şi alte acte şi le supune spre
confirmare Consiliului Director;
-
concepe,
coordonează, controlează şi evaluează toate proiectele, programele şi acţiunile
asociaţiei;
-
stabileşte,
coordonează şi controlează organizarea şi conducerea gestiunii şi
contabilităţii;
-
ordonanţează
cheltuieli şi decide efectuarea altor operaţiuni patrimoniale, în limita
plafonului stabilit de către Consiliul Director;
-
deschide şi închide
conturi bancare curente, de depozit şi de card pentru şi în numele asociaţiei,
stabileşte şi modifică împuterniciţii pe conturi şi drepturile acestora;
-
coordonează şi
controlează activitatea personalului asociaţiei, angajat sau voluntar,
exercitând atribuţiile de şef de personal;
-
exercită orice alt
fel de atribuţii stabilite de Consiliul
Director.
ART. 21. Activitatea de control.
Activitatea de control a gestiunii patrimoniului şi al
activităţii economico-financiare a asociaţiei este asigurată de un cenzor, ales
de Adunarea Generală. Dacă este nevoie, Adunarea Generală poate hotărî
înfiinţarea unei Comisii de Cenzori, compusă din trei membri, care să preia
atribuţiile de control al activităţii asociaţiei. Din comisia de cenzori
trebuie să facă parte cel puţin un membru al asociaţiei şi un expert contabil.
ART. 22. Preşedintele.
Preşedintele ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” are următoarele atribuţii:
a) reprezintă Asociaţia în relaţiile cu
terţii;
b) coordonează activitatea
compartimentelor Asociaţiei;
c) conduce Consiliul Director şi
prezidează Adunarea Generală;
d) îndeplineşte orice alte atribuţii
stabilite de Adunarea Generală.
În lipsa preşedintelui asociaţiei, vicepreşedinţii
exercită atribuţiile acestuia.
ART. 23. PATRIMONIUL
Patrimoniul iniţial al ASOCIAŢIEI „FRAŢII RACOŢEANU” este 1800
lei, constituit prin depozit bancar.
Patrimoniul asociaţiei este alcătuit din:
a) cotizaţii, donaţii, finanţări, resurse obţinute de la
bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale, sponsorizări, moşteniri;
b) activităţi economice proprii în măsura în care acestea
sunt în concordanţă cu scopul asociaţiei;
c) înfiinţarea de societăţi comerciale. Dividendele
obţinute de asociaţie din activităţile acestor societăţi comerciale, dacă nu se
reinvestesc în aceleaşi societăţi comerciale, se folosesc obligatoriu pentru
realizarea scopului asociaţiei;
d) alte venituri prevăzute de lege.
ART. 24. Modificarea statutului.
Modificările aduse prezentului statut necesită o
majoritate de 2/3 din voturile Adunării Generale. Prezentul Statut este
redactat în limba română, în 10 exemplare originale şi a fost adoptat în
Adunarea Generală de constituire, azi 11.02.2013, intră în vigoare la data
înregistrării sale în Registrul Persoanelor Juridice de la Judecătoria Filiaşi.
Art. 25. Dizolvare.
Dizolvarea Asociaţiei necesită o majoritate de 2/3 din
voturile Adunării Generale. În caz de dizolvare, bunurile şi fondurile
Asociaţiei intră în patrimoniul unei alte asociaţii sau fundaţii cu scop
identic sau asemănător care va fi desemnată de Adunarea Generală.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu