marți, 23 aprilie 2013

Proiect - „Şi noi putem ajuta!” (22-29 aprilie 2013)



Asociaţia Fraţii Racoţeanu
Şcoala Gimnazială Filiaşi


Motto:
       Voluntariatul apropie oamenii şi rupe frontierele. De asemenea ne face să redescoperim latura umană din interiorul fiecăruia.”

Este minunat să fii mereu prezent printre oameni cu inima şi sufletul, să-i ajuţi necondiţionat acolo unde este nevoie.
Este o onoare să fii voluntar în comunitatea unde trăieşti, să-ţi pese de cei din jur.
Atunci când dăruieşti iubire, primeşti iubire, când respecţi, eşti respectat.
Toate aceste valori pot fi cultivate în conştiinţa copiilor prin participarea directă la acţiuni.
Piatra de încercare a omeniei e fapta bună, căci omenia nu se manifestă în vorbe, ci în fapte.
A trezi şi a dezvolta spiritul voluntariatului la copii, a cultiva valorile lui ar putea fi una dintre sarcinile de seamă ale educatorilor, un spirit care transformă valorile sociale în principii de conduită personală.
Prin aceste activităţi , copiii vor înţelege că valoarea unui om rezidă în ceea ce este capabil să dea şi nu în ceea ce este el capabil să primească. Cu siguranţă, voluntariatul este singura modalitate prin care putem readuce o rază de speranţă în sufletele celor pentru care soarta, din păcate, nu a rezervat prea multe bucurii. De asemenea, prin voluntariat nu numai că sădim un zâmbet pe chipul celor care prea rar zâmbesc, dar învăţăm totodată să fim responsabili, receptivi la problemele celorlalţi…într-un cuvânt: să fim oameni. Înainte de a spune cu nepăsare NU voluntariatului, trebuie să ne gândim că puteam fi noi în locul celor în cauză şi atunci…nu-i aşa că ajutorul cuiva ne-ar fi adus lacrimi de fericire în ochi şi speranţa că nu suntem singuri?
Mulţi nu ştiu că în spatele voluntariatului, se ascund prieteni, emoţii, respectul de sine şi, implicit, respectul celor din jurul tău faţă de tine, reuşita. Nu numai că îi ajuţi pe cei nevoiaşi, în primul rând te ajuţi şi pe tine şi îţi construieşti personalitatea, te poţi simţi cu adevărat un om, care nu este frumos doar la exterior, ci şi în interior, iar asemenea sentiment este mai presus decât orice hârtie cu valoare materială.
Motivaţia tematică a proiectului a pornit de la necesitatea sensibilizării copiilor, a trezirii atitudinii pozitive faţă de semenii noştri aflaţi în dificultate din cauza unor lipsuri materiale ce îi împiedică în parcurgerea procesului instructiv-educativ, aspect ce contribuie la educaţia civică a lor. Pentru  a-şi fixa informaţiile şi cunoştinţele dobândite prin procesul didactic şcolarul trebuie scos din cadrul strâmt al clasei şi pus în diverse situaţii de viaţă. Pe de altă patre, educaţia moral- civică pe care şcolarul o dobândeşte capătă noi valenţe prin actul aplicativ, în situaţie reală.
Cu toţii ştim că atitudinile şi comportamentul nostru faţă de tot ce ne înconjoară încep a se forma de la  cea mai fragedă vârstă. Iniţial părinţii, apoi profesorii încearcă să ne familiarizeze cu diferite norme şi valori morale. Una dintre aceste valori este şi solidaritatea cu cei din jurul nostru. Toţi oamenii au îndatoriri unii faţă de alţii, iar îndeplinirea acestora nu este un lucru greu dacă se obişnuiesc de mici să respecte, să ajute, să fie politicoşi, înţelegători, să aprecieze binele, să fie generoşi, să fie în stare să redea un zâmbet pe chipul copiilor care sunt în suferinţă şi care au dreptul la o viaţă decentă.

Scopul proiectului:
  • Educarea spiritului civic la şcolari.
  • Dezvoltarea spiritului umanitar, colaborarea pentru indeplinirea unui scop nobil. 

 Obiective specifice:
·         privind elevii:
-          însuşirea unor norme de comportament civic, formarea unei atitudini pozitive faţă de copiii aflaţi în dificultate;
-          stimularea copiilor pentru a desfăşura activităţi de voluntariat prin colectarea de bunuri si fonduri pentru copiii aflaţi în dificultate
-          încurajarea şi motivarea copilului pentru a-şi exprima şi motiva opinii sufleteşti.
-          dezvoltarea capacităţii de organizare, acţionare pentru strângerea fondurilor;
-          formarea şi dezvoltarea de atitudini, comportamente corecte faţă de semenii noştri.
·         privind cadrele didactice:
-          familiarizarea cadrelor didactice cu noi strategii şi stiluri manageriale de proiect;
-          abilitarea cadrelor didactice cu capacitatea de a construi un mediu educaţional care să motiveze copilul în procesul de ocrotire şi întrajutorare a celorlalţi;

·         privind părinţii:
-          conştientizarea acestora cu privire la rolul lor în formarea şi dezvoltarea copiilor, mai ales în plan moral-civic;
-          intensificarea implicării acestora în activitatea şcolii pentru crearea unui mediu sigur şi sănătos pentru copii.

 Perioada de desfăşurare:
                    -    22 aprilie- 30 aprilie 2013

Grup ţintă:  elevi ai Şcolii Gimnaziale Filiaşi care provin din familii defavorizate.

Descrierea şi planificarea activităţilor:

Nr. crt.
               Activitate
            Conţinut
1.
Prezentarea părţilor implicate a scopului proiectului
22. 04. 2013
- discuţii cu elevii pentru desfăşurarea activităţilor (propuneri);
- primirea acordului din partea conducerii şcolii.
2.
Activitate practică 22-29. 04. 2013

- colectare de bunuri si fonduri.
3.
Repartizarea sumelor de bani strânse în urma organizării expoziţiei
 Distribuirea sumelor colectate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu