Asociaţia „Fraţii Racoţeanu”
Şcoala
Gimnazială Filiaşi
Motto:
„Voluntariatul apropie oamenii şi rupe frontierele.
De asemenea ne face să redescoperim latura umană din interiorul fiecăruia.”
Este minunat să fii mereu prezent printre oameni
cu inima şi sufletul, să-i ajuţi necondiţionat acolo unde este nevoie.
Este o onoare să fii voluntar în comunitatea unde
trăieşti, să-ţi pese de cei din jur.
Atunci când dăruieşti iubire, primeşti iubire,
când respecţi, eşti respectat.
Toate aceste valori pot fi cultivate în conştiinţa copiilor prin
participarea directă la acţiuni.
Piatra de încercare a omeniei e fapta bună, căci
omenia nu se manifestă în vorbe, ci în fapte.
A trezi şi a dezvolta spiritul voluntariatului la
copii, a cultiva valorile lui ar putea fi una dintre sarcinile de seamă ale
educatorilor, un spirit care transformă valorile sociale în principii de
conduită personală.
Prin aceste activităţi , copiii vor înţelege că
valoarea unui om rezidă în ceea ce este capabil să dea şi nu în ceea ce este el
capabil să primească. Cu siguranţă, voluntariatul este singura modalitate prin
care putem readuce o rază de speranţă în sufletele celor pentru care soarta,
din păcate, nu a rezervat prea multe bucurii. De asemenea, prin voluntariat nu
numai că sădim un zâmbet pe chipul celor care prea rar zâmbesc, dar învăţăm
totodată să fim responsabili, receptivi la problemele celorlalţi…într-un
cuvânt: să fim oameni. Înainte de a spune cu nepăsare NU voluntariatului,
trebuie să ne gândim că puteam fi noi în locul celor în cauză şi atunci…nu-i aşa
că ajutorul cuiva ne-ar fi adus lacrimi de fericire în ochi şi speranţa că nu
suntem singuri?
Mulţi nu ştiu că în spatele voluntariatului, se
ascund prieteni, emoţii, respectul de sine şi, implicit, respectul celor din
jurul tău faţă de tine, reuşita. Nu numai că îi ajuţi pe cei nevoiaşi, în
primul rând te ajuţi şi pe tine şi îţi construieşti personalitatea, te poţi
simţi cu adevărat un om, care nu este frumos doar la exterior, ci şi în
interior, iar asemenea sentiment este mai presus decât orice hârtie cu valoare
materială.
Motivaţia tematică a proiectului a pornit de la
necesitatea sensibilizării copiilor, a trezirii atitudinii pozitive faţă de
semenii noştri aflaţi în dificultate din cauza unor lipsuri materiale ce îi
împiedică în parcurgerea procesului instructiv-educativ, aspect ce contribuie
la educaţia civică a lor. Pentru a-şi
fixa informaţiile şi cunoştinţele dobândite prin procesul didactic şcolarul
trebuie scos din cadrul strâmt al clasei şi pus în diverse situaţii de viaţă.
Pe de altă patre, educaţia moral- civică pe care şcolarul o dobândeşte capătă
noi valenţe prin actul aplicativ, în situaţie reală.
Cu toţii ştim că atitudinile şi comportamentul
nostru faţă de tot ce ne înconjoară încep a se forma de la cea mai fragedă vârstă. Iniţial părinţii,
apoi profesorii încearcă să ne familiarizeze cu diferite norme şi valori
morale. Una dintre aceste valori este şi solidaritatea cu cei din jurul nostru.
Toţi oamenii au îndatoriri unii faţă de alţii, iar îndeplinirea acestora nu
este un lucru greu dacă se obişnuiesc de mici să respecte, să ajute, să fie
politicoşi, înţelegători, să aprecieze binele, să fie generoşi, să fie în stare
să redea un zâmbet pe chipul copiilor care sunt în suferinţă şi care au dreptul
la o viaţă decentă.
Scopul proiectului:
- Educarea spiritului civic la şcolari.
- Dezvoltarea spiritului umanitar,
colaborarea pentru indeplinirea unui scop nobil.
Obiective
specifice:
·
privind elevii:
-
însuşirea
unor norme de comportament civic, formarea unei atitudini pozitive faţă de
copiii aflaţi în dificultate;
-
stimularea
copiilor pentru a desfăşura activităţi de voluntariat prin colectarea de bunuri
si fonduri pentru copiii aflaţi în dificultate
-
încurajarea
şi motivarea copilului pentru a-şi exprima şi motiva opinii sufleteşti.
-
dezvoltarea
capacităţii de organizare, acţionare pentru strângerea fondurilor;
-
formarea
şi dezvoltarea de atitudini, comportamente corecte faţă de semenii noştri.
·
privind cadrele didactice:
-
familiarizarea
cadrelor didactice cu noi strategii şi stiluri manageriale de proiect;
-
abilitarea
cadrelor didactice cu capacitatea de a construi un mediu educaţional care să
motiveze copilul în procesul de ocrotire şi întrajutorare a celorlalţi;
·
privind părinţii:
-
conştientizarea
acestora cu privire la rolul lor în formarea şi dezvoltarea copiilor, mai ales
în plan moral-civic;
-
intensificarea
implicării acestora în activitatea şcolii pentru crearea unui mediu sigur şi
sănătos pentru copii.
Perioada de desfăşurare:
- 22 aprilie-
30 aprilie 2013
Grup ţintă: elevi ai Şcolii Gimnaziale Filiaşi care
provin din familii defavorizate.
Descrierea
şi planificarea activităţilor:
Nr. crt.
|
Activitate
|
Conţinut
|
1.
|
Prezentarea părţilor implicate a scopului proiectului
22. 04. 2013
|
- discuţii cu elevii pentru desfăşurarea activităţilor (propuneri);
- primirea acordului din partea conducerii şcolii.
|
2.
|
Activitate practică 22-29. 04. 2013
|
- colectare de bunuri si fonduri.
|
3.
|
Repartizarea sumelor de bani strânse în urma organizării expoziţiei
|
Distribuirea sumelor colectate
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu